Fakulta sociálnych
a ekonomických vied
Univerzita Komenského v Bratislave

mediamatika

Základné informácie o študijnom programe

študijný program: Mediamatika
študijný odbor: Mediálne a komunikačné štúdiá 
forma štúdia: denná
štandardná dĺžka štúdia: 2 roky
jazyk výučby: slovenský a anglický

Rada študijného programu

Mykola Polovyi, PhD. (HZO)| VUPCH

Doc. PhDr. Marcela Katuščáková, PhD. | VUPCH

Ing. Lukáš Vartiak, PhD. | VUPCH

Ema Briediková - študentka

Ing. Dušan Vavrek - zástupca zamestnávateľov 

 


 

  • Zápisnica z rokovania Rady študijného programu mediamatika dňa 3.6.2024 [pdf]
  • Zápisnica z rokovania Rady študijného programu mediamatika dňa 18.9.2024 [pdf]

Personálne zabezpečenie

učitelia:

prof. Ing. Milan Konvit, PhD.
Mgr. Juraj Grečnár  

študijný poradca: Mgr. Juraj Grečnár (juraj.grecnarfses.uniba.sk)

študentský študijný radca:  Ema Briediková

koordinátorka pre zahraničné mobility a Erasmus+:  Mgr. Juraj Grečnár

koordinátorka pre študentky a študentov so špecifickými potrebami: Ing. Veronika Miťková, PhD. (veronika.mitkovafses.uniba.sk)

Požiadavky na uchádzačku/uchádzača

Uchádzač/ka o štúdium magisterského študijného programu má ukončené vysokoškolské vzdelanie 1. alebo 2. stupňa. Okrem toho ovláda anglický jazyk na úrovni B1, vzhľadom na výučbu predmetov aj v anglickom jazyku. Uchádzač/ka by mal/a mať vedomosti a prehľad v oblasti mediálnych a komunikačných štúdií a/alebo príbuzných odborov. Zároveň by mal/a uchádzač/ka prejaviť schopnosť samostatne a tvorivo myslieť, kriticky hodnotiť a formulovať vlastné postoje a názory. Nezanedbateľným predpokladom uchádzača/ky o štúdium magisterského študijného programu Mediamatika je schopnosť samostatne kreovať projektové riešenia predložených problémov a plánovať ich realizáciu s ohľadom na relevantné skutočnosti. Uchádzač/ka by sa mal/a vyznačovať záujmom o kultivovanie svojich vedomostí v teoretickej aj praktickej rovine v oblasti mediálnych a komunikačných štúdií. Uchádzač/ka by mal/a mať motiváciu profesijne sa uplatniť v domácich alebo zahraničných spoločnostiach alebo pokračovať v ďalších stupňoch štúdiá či výskumu. Uchádzač/ka by mal/a byť schopný/á prezentovať na zodpovedajúcej úrovni myšlienky a formulovať tézy smerujúce k rozvoju jeho/jej akademických a profesných zručností.

Profil absolventky/absolventa

Všeobecným cieľom vzdelávania je pripraviť absolventov a absolventky, ktorí/é budú schopní/é aktívne sa zapojiť do života spoločnosti transformujúcej sa vplyvom digitálnych technológií a umelej inteligencie v kontexte dynamicky sa meniacich podmienok na trhu práce. Program je koncipovaný s istým stupňom interdisciplinarity tak, aby vytvoril dostatočný priestor na získanie teoretických poznatkov, praktických zručností a medzinárodných skúseností, a zároveň aby študenti nadobudli dostatok ekonomických, právnych, manažérskych a jazykových kompetencií nevyhnutných na implementáciu odborných riešení v oblasti digitálnych médií a komunikácie do celospoločenskej praxe.

Absolventi a absolventky magisterského stupňa štúdia mediamatika sa vyznačujú flexibilitou myslenia, adaptabilitou na nové podmienky a výzvy na trhu práce, schopnosťou využívať získané teoretické vedomosti a praktické zručnosti a aplikovať interdisciplinárne prístupy pri riešení problémov znalostnej a kreatívnej ekonomiky. Vedia kreatívne pracovať s dátami a informáciami, vyhľadávať, analyzovať, organizovať, tvoriť, zdieľať a komunikovať rozličné formy informácie a zároveň sú pripravení/é navrhovať a manažovať projekty, analyzovať trendy a prognózovať vývoj v digitálnej spoločnosti. V danom kontexte je významné, že dokážu identifikovať vhodnú stratégiu pre komunikáciu, integrovať a kombinovať už známe riešenia a tým vytvárať originálne, netradičné, unikátne riešenia, pričom je kompetentný riešiť otázky nových výziev a hrozieb hybridného informačného priestoru. Okrem prehľadu o stave poznania v odbore mediálnych a komunikačných štúdií zameraných na digitálne médiá a komunikáciu, sú absolventi a absolventky prirodzene oboznámení/é aj so základmi vedeckej práce a metodológiou výskumu v odbore, umožňujúcej pokračovanie v doktorandskom štúdiu. Zároveň poznajú legislatívne a etické rámce vplyvu digitálnych médií na meniacu sa spoločnosť. Absolventi a absolventky zároveň nadobudli návyk oboznamovať sa a sledovať najnovšie trendy v odbore aj po skončení formálneho vzdelávania, ktorý je v kontexte znalostnej spoločnosti strategicky významný. Možnosti výberu povinne voliteľných predmetov dávajú priestor na individuálnu špecializáciu študentov a študentiek vzhľadom na ich preferované špecifické zameranie na trhu práce.

 

uplatnenie absolventov:

dizajnér/dizajnérka digitálnych médií
tvorca/tvorkyňa digitálnych hier
dátový analytik/dátová analytička
dátový špecialista/dátová špecialistka
dizajnér inteligentných systémov IKT/dizajnérka inteligentných systémov IKT
architekt/architektka systémov IT
analytik/analytička použiteľnosti

Študijný plán a infolisty predmetov

Štúdijný plán

Informačné listy predmetov

Partnerské organizácie

digitálna marketingová agentúra Tomatoes, s.r.o.;

komunikačná agentúra MKREO, s.r.o.;

Poradca podnikateľa, spol. s r. o.;

Be Lenka, s.r.o.;

digitálna agentúra pre podnikateľov Stella Digit, s.r.o.;

LOTOS – spolok lokálnych a regionálnych televíznych staníc Slovenska;

občianske združenie MHA Martin;

občianske združenie Proti korupcii;

občianske združenie MedUp.